ILO‌ چیست و چگونه کار می کند؟

ILO یا Integrated Lights-Out پورتی مانند شبکه که برروی سرورهای جدید HP طراحی گردیده است که با استفاده از آن می توان یک سرور را روشن و از همان لحظه مدیریت کرد، به عبارت دیگر می توان از همان ابتدا وارد BIOS‌ شده و تغییرات دلخواه را داد یا اینکه سیستم عاملی نصب کرده و یا یک Image از قبل آماده شده را روی سرور بارگذاری کرد.
کار با ابزار فوق بسیار ساده می باشد، بدین ترتیب که تنها نیاز به یک کابل شبکه (برای اتصال پورت ILO به کامپیوتر یا شبکه مورد نظر) و یک مرورگر شبکه می باشد. 

این پورت را به سه طریق می توان به شبکه وصل کرد که در شکل زیر دیده می شود: 

 

 

 

 

 

پس از وصل آن به شبکه با توجه به تنظیمات کارخانه، دنبال DHCP ‌سرور در شبکه می گردد تا از آن IP‌ بگیرد. البته می توان بصورت دستی نیز به سیستم IP دلخواه داد و با زدن IP در مرورگر، ورود به صفحه Web Based و وارد کردن نام کاربر و کلمه عبور که در کارت همراه سرور می باشد، وارد تنظیمات ILO‌ شد .
در این صفحه می توان اطلاعات مفیدی مانند مشخصات سرور، وضعیت سرور، وضعیت پاور، تعریف کاربر و .... را در سیستم مشاهده کرد و حتی تغییراتی را اعمال کرد.
از قابلیتهای این پورت می توان به این گزینه اشاره کرد که می توان کنترل سرور را از همان ابتدای شروع به کار سرور (حتی روشن و خاموش کردن آن) را در اختیار گرفت. 

 

 

 برای مشاهده اخبار و مقالات جدید درباره برودکست دیجیتال کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد