پیدایش XDCAM و روشهای کاری جدید- بخش سوم





امروزه سیستمهای خطی و نواری موجود در عرصه صدا و تصویر (برودکست) و مشکلات مربوط به آنها جوابگوی جریان سریع تولید و انتقال برنامه ها و بخصوص اخبار در بخش دیجیتال نمی باشد. از اینرو شرکت سونی با ارایه راه حلی برای از میان برداشتن حلقه های میانی این زنجیره اقدام به معرفی و عرضه سیستمهای XDCAM نمود. در ادامه با مدیای ضبط و آرشیو این سیستم آشنا می شویم:

دیسک حرفه ای سونی (PFD23) چیست؟

8- دیسک حرفه ای سونی در مقابل HDDs و مدیا های نیمه هادی (Solid State Media)

PFD23 در دنیای حرفه ای امروز مزایای فراوانی نسبت به دیگر مدیاها دارد. با اینکه این مدیا مثل دیسکهای سخت و حافظه های نیمه هادی بطور غریزی غیر خطی است، اما حجم و حساسیت نسبت به ضربه دیسک سخت و قیمت بالای حافظه های نیمه هادی را ندارد. با دیسک حرفه ای شما می توانید تصویر برداری ، ویرایش ، توزیع و کپی و آرشیو مواد را انجام دهید و در حالیکه در دیگر مدیا ها عملیات ویرایش ، کپی یا آرشیو مجزا از تصویر برداری انجام می پذیرد و شما متحمل هزینه و دردسرهای دو نوع مدیا میشوید. شکلهای زیر خلاصه ای از این مزایا را نشان می دهد و مقایسه ای نیز بین هزینه و حجم دو مدیای PFD23 و نیمه هادی را انجام می دهد:
 

9- مدیای نهایی برای استفاده مجدد و عمر طولانی

PFD23 برای کار و استفاده مجدد طی زمان طولانی طراحی گردیده و در حقیقت آزمایشها نشان می دهد که این دیسک می تواند تا 1000 بار باز نویسی شود و زمان نگهداری و آرشیو آن بیش از 50 سال می باشد. همانطور که در شکل مشاهده می شود، روند بازنویسی مستقیم *(DOW) تقریبا 1000 بار قبل از مواجه شدن با اولین افت قابل توجه روی بیت خطا و نزدیک به 10000 سیکل قبل از رسیدن به اولین خطای غیر قابل تصحیح می باشد، شکل زیر نشان می دهد که حتی بعد از حدود 1000000 بار خوانده شدن افت کمی اتفاق افتاده است:


DOW : فرآیند بازنویسی مستقیم اطلاعات می باشد (در این فرآیند داده ها بطور همزمان پاک شده و نوشته می شوند، در مقابل حالتی است که ابتدا داده هابطور کامل پاک شده و سپس عملیات نوشتن انجام می پذیرد.)

10- خصوصیات دیسک حرفه ای